En funderare

Jag säger då det, om det finns ett pris på att inte uppdatera sin blogg så tar jag fan priset. Är det så att mitt liv stått stilla eller är det för att jag inte haft ork? Det första är då iallafall inte fallet, har hunnit med så mycket så det inte ens går att räkna mina tjocka små fingrar.. Ork kan det dock vara, för sig mig, när har jag någonsin ork?

Här ligger jag då, har haft en dag med många bollar i luften kan man säga. Har jobbat (idag igen) för fullt vilket seriöst känndes som 17 timmar istället för 9, har varit på bio med min käraste pappa och syster och hunnit sippa i mig två glas vin hemma hos Stephanie. Och nu snart blir det sovdags för snart ska jag upp och jobba (igen...)!

Men först vill jag ge några tankar.

Jag är så kär man kan vara i min pöjk och kvällar som denna då man ligger på var sitt håll i var sin liten säng så saknar man honom mer än allt. Det ända man vill ha är en omfamning och en kyss godnatt för att sedan veta att jag är trygg för denna natt, att om något händer så finns han där och håller om en hårt och kärleksfullt. Tankar om min framtid jag nu ska börja, mitt liv, nu efter studenten är skrämmande. Jag vet att jag ska ta det som en klackspark och inte grubbla ner mig i alla arbetsfrågor som finns att ställa, men det är svårt att se det från den sidan. Hur är min framtid? Vart är jag om tio år? Och när jag står där, kommer jag vara lycklig? .. För jag är ändå lite rädd att hamna in i en ond cirkel att fastna och inte utvecklas och få använda mina kunskaper.. Nu låter det säkert hur roligt som helst för hur enkelt är det inte att ställa sig svaret att "det bara är att du fokuserar på det, att se till att du trivs och att du ser till att få en karriär du är stolt över men inte minst, slapna av och se vart vägen för dig".. Men oavsett hur mina tankar är och hur jag reagerar så vet jag att min pöjk stöttar mig och om inte minst mina vänner. Och det största av allt är att jag kommer stötta dem till hundra procent!

Peace out I'm a scout

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0