Jullov

Julovet är nu slut, har gått två dagar i skolan redan och jag har fortfarande den trötta och slöa känslan kvar sedan efter Sälenresan..

Har inte hunnit skriva i bloggen sen jag kom upp till Huddik första dagen. Har varit fullt upp och har knappt suttit vid datorn.
Nu kommer en kortis om hur mitt lov har vart!
När jag väl kom upp till Huddik och mamma skjutsade ut mig till Bergsjö hos hennes kille (där vi då skulle spendera vår tid tsm) var det lung och skönt. Med tanke på att det ligger en bit ut i skogen var det begränsningar i vad man kunde göra men det var skönare faktiskt. Bara att ta det lugnt och vara med familjen.
Vi satt och mös framför tvn och kollade på film, fikade, pratade och spelade. Julafton kom och lillesyrran Johanna (8 år) längtade ju såklart att tomten skulle komma. Hon fick då på julaftons morgonen ett brev från tomten om att tomtemor var sjuk och att dem kommer lämna paketen utanför efter middagen som hon skulle få gå ut och hämta.
Jag och Sofia som är Tomas dotter bestämde oss för att klä ut oss till tomtemor och tomtefar, vid middagstid som stod gick vi ut med vår lyckta och vår utstyrsel och promenerade utanför framför huset.. En lyckad julgåva till lilla johanna!
På juldagen bestämde Jossan, Sofia och jag oss för att festa till det lite, så vi åkte in till Huddik och drog in på krogen, efter lite för mycket alkohol vaknade man upp hemma i lägenheten i Huddik liiite för bakis. Den dagen jag och jossan hade bestämt med mamma att dra till Sundsvall och shoppa. Sagt och gjort var vi där tillslut och GOSH.. no more.. gick runt som ett lik.
En vecka hade nu gått och annandagen var nu här. Idag skulle jag åka hem till stockholm igen för att dagen efter åka upp till Sälen.

Nu var man i Sälen då och det var nu fem grabbar pluss lilla mig. Jätte gullig stuga!
Denna vecka skulle nu bestå av spel, alkohol, alkohol och ännu mer alkohol.
Vi firade nyår på HC, och där var man go och glad. Nu hade även två andra pers kommit så det var en full stuga.

En lyckad Jul och ett lyckad Nyår!
Sista veckan nu innan skolan har börjat har man sovit och sovit men får nog sova lite till för det verkar inte ta sig riktigt x)



Pusspuss nu ska jag övergå i att plugga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0