kryssningen!

Jusste! har ju inte ens skrivit om hur kryssningen var, det måste jag ju bara ta med!

Hej jag är en Stockholmare och vet inte hur man kommer till vikinglins-terminalen!
tänkte börja texten med den meningen, för den stämmer.. ganska pinsamt va?
Tog mig ett tag att inse att den faktiskt låg vid slussen, haha! Lyckat..
Men sär stog jag iallafall.. hade nyss hoppat ur tunnelbanan vid slussen och undrade om vilket håll jag skulle gå för att komma upp på rätt gata. Sket i det och bara gick upp ngnstans och klart som faen var det fel uppgång.. så går jag och gåår jag och tamefan så fortsätter jag gå.. virrig som en höna går jag där och får sällskap en en gammal dam som skulle åt samma håll.. en riktigt go gammal tant var det!
Kom fam gjorde jag och mötte alla andra som skulle med i gruppen, fyra av dem kände jag sedan tidigare.. så det var ju tur det iafall :)

Kom på båten och där var det riktigt trevligt, god mat, god dricka och god stämning! Dans och sång och taxfree.. kan det bli bättre ;)? haha
Dansade hela natten och såklart (detta är ju måndag, som alla andra mina måndagar) kom det fram en utländsk man vid 20-30år (denna gång med :O) och ville såklart prata. Prata engelska gjorde han oxå, trodde han iafall.. förstog inte ett ord.. De djuret var efter mig och lina hela kvällen och vi bler räddade ett par gånger.. Fyfan, vissa människor förstår inte ett nej.

Kom hem vid fyra-halv fem där någon gång när allt i båten stängde.. slut efter en helnatts lång dansning och lite berusad så somnade man snabbt..

Hemresan hem där efter trodde jag skulle bli enklare, men icke! jag gick från terminalen och trodde jag hade allt under kontroll då jag inser att jag är vid medborgarplatsen (hur fan gick jag igentligen :S?)
Hoppade på fel tåg åt fel håll så hoppade av stationen efter och åkte mot T-centralen, hur fan kunde man missa det? 
Väl där går jag upp vid plattan istället för stationen så en långgång där med.. jadu som ni ser så har jag inte speciellt bra lokalsinne inne i stan. Och kommer nog aldrig för den delen bli det heller. Som man säger en gång bonde alltid bonde! 


nog för mig, NU ska jag kolla filmen iallafall!
GODNATT, pöss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0