Hudiksvall

nu är det redan onsdag och nu har jag varit uppe i hudiksvall i två dagar.

Kom fram till hudiksvall halv 2 natten till tisdagen efter mycket om och men. Två missade bussar gjorde så att jag fick sitta inne på bussterminalen i tre timmar utan pengar på mobil, kontanter eller musik - inget!
Allt ordnades efter att pappa var snäll och la in pengar på kontot i förskott och tiden gick mkt snacbbare tack vare det.
Fick mat i magen, mobilen kunde fyllas på och jag hade då lite sällskap.
Hela dagen var händelserik kan jag påstå, som bland annat; slagsmål på donken mellan knarkargubbar och några ungdommar, maratonlöpning med mig själv mellan T-centralen och Kungstorget och försenade tåg..
Men upp kom jag och glädjetårar kom när jag såg mamma komma cyklandes för att hämta upp mig, sån otrolig saknad man haft efter henne.. Kom hem och gick tillsängs vid 3.

Vaknade upp vid 2-3 helt utslagen dagen efter och dagen bestog av att träffa Jossan som sov när jag kom under natten, lämna Ida vid tåget för att åka hem till Stockholm igen, mysa hemma med alla och gå på promenad. Mysig Tisdag kan man säga. Inte fullt så mysig när jag senare på natten inte kunde sova. Jag, Jossan och Elin skulle sova i en 120 säng.. hmm.. inte att rekomendera, efter envishet att försöka sova kollar jag på min tredje nattifilm som jag planerat att soma till, men icke.. klockan var nu 5-6 och ingen sömn.

Vaknade vid 11 för för att dra ner på stan med mamma för att ordna massvis med saker, idag kom även lillasyster Johanna, och mään det var kul att se henne, MAHA. Hade lovat henne att gå på bio eller gå och simma men ingetdera kunde ordnas pga att barnfilmer inte visades och att simhallen var rent utsagt för trågit. Så ber henne nämna två filmer hon vill se: Tingelin och Den nya Ariel.

Nu är Tingelin-filmen sedd och den var förvånadsvärt bra, haha! Slagsmål och brottning med mamma och Johanna och en enivis sur jossan som klagar. Haha nu har mamma gjort varm choklad som vi ska ha till nästa film Ariel. Imorgon blir det hemgång mot Stockholm igen och nästa vistelse här uppe blir runt Jul igen..

KYSSSS!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0